برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

از ایده دکور محرم تا خرید کتیبه و پرچم

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش
دوست داشتن0

چرا کتیبه و پرچم؟

کتیبه و پرچم مهمترین وسایل ساخت و طراحی دکور محرم یا سن هیئت هستند. کتیبه‌ها همچنان که نشان ارادت هستند، به واسطه اینکه در بافت خود مهمترین فرازها و شعارهای محرمی و حسینی را دارند، شعار سال آن هیئت یا مجموعه مذهبی را نیز نشان می‌دهند.

طرای و فضاسازی هیئت از آن رو مهم است که می‌تواند در جهت دهی و غنی‌سازی فضای فکری و فرهنگی هیئت موثر باشد. استفاده از شعارهای محرم و بیان فرازهای مهم از مقاتل عاشورایی می‌تواند در بیان این ارادت و نهادینه‌سازی شعارها و آرمان‌های عاشورایی موثر باشد. از این روست که ساخت دکور محرم بخش مهمی از برنامه‌های هیئات مذهبی در محرم و صفر است.

کتیبه‌ها چه می‌گویند؟

همه ما اولین کتیبه‌های مذهبی را در ساختمان اماکن مذهبی بویژه مساجد و بقاع متبرکه دیده‌ایم. کاشی نگاره‌هایی که از احادیث، آیات و اسماء الهی را بر تن خود نشانده‌اند. علاوه بر این برای مقاصد دیگر همچون بیان وقف‌نامه و متولیان این اماکن هم به کار رفته‌اند.

ذکر احادیث و روایات و قطعات منظوم و منثور دینی در کتیبه‌ها به مشروعیت  این اماکن، و محبوبیت و جاافتادن مهمترین و کلیدی‌ترین فرازهای دینی کمک می‌کرده است. با پیشرفت زمان، کتیبه ها علاوه بر کاشی ها، کم کم به روی پارچه‌ها آمدند. بافتن پارچه های مخمل برای کتیبه و پرچم الهامی ویژه از کتیبه های تاریخی است. خیاط خانه های بسیاری در دل بازارهای قدیمی برای دوخت انواع کتیبه و پارچه به راه افتادند که در استفاده و رواج کتیبه اثربخش بوده است.

کتیبه هایی که معمولا نذر می‌شدند با ظرافت و دقت فراوانی گلدوزی می‌شدند و می‌رفتند تا روی دیوار خانه نصب شوند و بهانه روضه های خانگی شوند، گاه هم معطر شده و راهی کربلای حسین می‌شدند تا پیک ارادت محبان حسین(ع) باشند.

با آمدن فناوری های نوین و رواج چاپ دیجیتال، چاپ کتیبه و پرچم رونق فراوانی یافت و با وجود محدودیت دسترسی عموم به کارگاه‌های دوخت و طراحی کتیبه، امروز خرید کتیبه و سفارشی سازی کتیبه سرعت بیشتری گرفته و توانسته است به رونق مجالس مذهبی و هیئات دینی کمک فراوانی نماید.

گل سرسبد مجالس عزای حسینی

امروز فضای هیئات مذهبی و مساجد در ایام عزای حسینی و اهل بیت(ع) حول یک محور مهم حرکت می‌کند و آن شعاری است که کتیبه ها و پرچم ها به دوش می‌کشند. تنوع و کیفیت در چاپ کتیبه ها و ارائه سبک‌های قدیمی روی پارچه به لطف امکان بازطراحی نمونه‌های سنتی کتیبه باعث شده است کتیبه از جمله وسایل کلیدی هیئات برای طراحی دکور محرم باشد.

نکات مهم در خرید کتیبه  و پرچم

اساس دکور محرم کتیبه و پرچم هایی هستند که آماده شده اند تا بر متن دکور بنشینند و با عزاداری حسینی هم نوا شوند. برای همین هم قبل از خرید کتیبه، چگونگی طراحی دکور محرم و نحوه چینش اجزای آن مهم است و حتی می‌تواند به این سوال که نقش کتیبه هیئت چه باشد؟ پاسخ دهد. بنابراین قبل از آنکه به ساخت دکور محرم اقدام نمایید، نکاتی را مدنظر داشته باشید:

1.فضای محیطی مناسبی را در محل هیئت برای ساخت دکور درنظر بگیرید.

2.بهتر است فضای ساخت دکور در جهت قبله باشد و در محل دید کامل عزاداران باشد.

3.قبل از سفارش کتیبه یا پرچم، ابتدا شعار هیئت را انتخاب کنید.

4.فرازهای عاشورایی را که می‌خواهید در کنار دکور اصلی استفاده کنید فهرست نمایید.

5.در انتخاب کتیبه تنوع و سلیقه به خرج دهید. علاوه بر ابعاد چهارگوش می‌توانید از طرح اشک، آویز، سه گوش و بیرق هم استفاده کنید تا چهارچوب بهتری را برای دکور مهیا کنید و دست شما در انتخاب شعار‌ بازتر باشد.

6.سعی کنید منبرهای یک پله یا دو پله در سن استفاده کنید. هرچه ارتفاع منبر کم تر باشد هم سخنران به مخاطب نزدیکتر است و هم اینکه بخش کمتری از فضای دکور شما را اشغال می‌کند.

7.ذیل کتیبه‌ها و ریسه‌ها از پارچه مشکی استفاده کنید تا از تم واحدی برای طراحی دکور برخوردار باشید.

مزایای خرید کتیبه و پرچم از مسجدکالا

شاید بخواهید از آخرین انواع کتیبه مخمل محرم با طرح های جدید و محتواهایی اثرگزار خبر بگیرید، برای همین حتما به دنبال خرید کتیبه با قیمت مناسب، ارزان هستید تا بتوانید نذری امسال محرم خود را هم ادا کنید. پیشنهاد می‌کنیم مزایای فراهم آمده در فروشگاه مسجدکالا را بخوانید:

تنوع و فراوانی در انتخاب و خرید انواع کتیبه مخمل و پرچم محرم

امکان خرید کتیبه مخمل محرم با چاب سابلیمیشن (دیجیتالی) روی پارچه مخمل

ارائه دهنده کتیبه مخمل و پرچم بسیاز زیبا و چشم نواز با تنوع در مناسبت های دینی

برخوداری از کیفیت بالای چاپ علی رغم قیمت مناسب و به صرفه برای هیئات

ارسال رایگان به تمام نقاط ایران همراه با پاسخگویی 24 ساعته در فضای مجازی

خرید انواع کتیبه و پرچم با قابلیت شستشو و با ماندگاری بالا

عرضه و فروش انواع کتیبه و پرچم در بازه ماه محرم و صفر و ایام اربعین حسینی

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

ارتباط در ایتا

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از آیتم‌های دوست داشتنی ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم