برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

چه تخته سفیدی برای مسجد تهیه کنیم

نوشته شده در تاریخ1113 سال پیش
دوست داشتن0

.

چرا تخته‌سفید؟

همانطورکه می‌دانید تخته‌سفیدها جایگزین تخته‌سیاه شده‌اند. باوجودآنکه تخته‌سیاه برای همه ما خاطره‌انگیز و نوستالوژیک است، اما نتوانسته با مزیت‌های تخته‌سفیدها رقابت نماید. بنابراین برای خرید تخته‌سفید ابتدا لازم است مزیت‌های آن را بدانیم:

تخته‌سفیدها به خاطر بی‌نیازی از گچ، در مقایسه با تخته‌گچی(سیاه)، برای مربی و متربی، آلرژی و حساسیت ایجاد نمی‌کنند که این امر در تأمین سلامت مسجدی‌ها موثر است.

درکنار تخته‌سفید به ویژه نوع مغناطیسی آن می‌توان از ویدئو پروژکتور و ماژیک برای نوشتن استفاده کرد که  در فراهم آوردن آموزشی جذاب و موثر برای کودکان و نوجوانان مسجدی موثر خواهد بود.

تخته‌سفیدها به دلیل برخورداری از قابلیت جابه‌جایی، این امکان را برای ما فراهم می‌کنند که مکان آموزش را تغییر بدهیم و جابه جا نماییم و آموزش را از فضای داخل به فضای بیرون ببریم. از این‌رو می‌توانیم کلاس‌های مسجد را به محوطه مسجد یا پارک مجاور مسجد انتقا ل دهیم و یا در اردوها برنامه‌های آموزشی داشته باشیم.

 کاربران معلول و بیماران خاص در ناحیه دست، به علت راحت دست گرفتن ماژیک و راحت نوشتن بر روی آن می‌توانند از تخته‌سفید استفاده کنند. این امر در رابطه با معلولان که از مهارت‌های هنری برخوردار هستند می‌تواند مفید باشد و بر میزان فعالیت های آنها خواهد بیفزاید.

تخته‌سفیدها، بر خلاف تخته‌سیاه‌ها نیازمند استفاده از گچ نیستند و لذا گرد و خاک ایجاد نمی‌کنند. همین امر می‌تواند در رعایت بهداشت محیطی مسجد هم موثر باشد.

.

طریقه استفاده از تخته‌سفید

تخته‌سفید به دلیل آنکه برد آموزش محسوب می‌شود، در قدم اول لازم است در جای مناسبی از مکانی که برای آموزش تعیین گردیده، نصب گردد. این موضع باید دید مناسب داشته و با نور تداخل نداشته باشد تا مطالب براحتی دیده شود. در گام دوم لازم است از ماژیک‌های مخصوص تخته‌سفید استفاده شود تا نوشتن و پاک کردن مطالب براحتی صورت گیرد. علاوه بر ماژیک یک تخته‌پاک‌کن ابری و نرم جهت نظافت تخته‌لازم است.

.

 نگهداری و نظافت تخته‌سفید

بعد از اتمام كار آموزش، لازم است متن از روي تخته‌سفید پاك شود. برای این امر، نیازمند وسایل و اقدامات زیر هستیم:

1.اولین قدم، استفاده از ماژیک‌های مناسب و ویژه وایت‌ برد است؛ ماژیک‌های تخته‌سفید دارای نوعی الکل مخصوص درون ماژيک است که بعد از نوشتن روی تخته، هنگام استفاده از حلال با آن ترکیب شده و باعث تبخیر جوهر و نظافت تخته‌می‌شود. بنابراین لازم است در انتخاب ماژیک دقت شده و از به کار بردن دیگر ماژیک‌ها خودداری شود.

2. دومین کار، استفاده از تخته‌پاك‌کن نرم ومناسب است؛ تخته‌پاک‌کن را مي‌توان تا هنگامي که سطح آن نرم است استفاده نمود. همچنین از هر نوع تخته‌پاکني مثل دستمال کاغذي، گردگير و ...  هم مي‌توان استفاده كرد.  بسيار مهم است که تخته‌پاکن تميز باشد. اگر تخته‌پاک‌کن شما کثيف باشد، سطح تخته‌سفید باز هم کثيف مي‌ماند.

 3. به هیچ عنوان از الکل و بنزین و محلول‌های متفرقه برای پاک کردن تخته‌سفید استفاده نفرمایید. بهترین روش پاک کردن در صورتی که تخته‌پس از مدتی طولانی و در اثر استفاده زیاد کدر و سیاه شده، این است که ابتدا تخته‌ را با شیشه پاکن ودستمال نخی تمیز نموده سپس با تینر فوری و بعد مجددا را با شیشه پاکن، پاک نمایید.

4.از کشیدن اجسام تیزمانند تیغ، خودکار، چاقو و... بر روی تخته‌سفید خودداری نمایید. توجه داشته باشید که تخته‌سفید تا زمانی قابل استفاده خواهد بودکه به رنگ صفحه آن صدمه وارد نشود.اگر پاک‌کن دارای سطح زبر و سمباده‌ای باشد باعث از بین رفتن رنگ سطح تخته‌می‌شود. توصیه می‌شود تخته ‌ماهيانه يك مرتبه با دستمال نخی نرم و مرطوب و پاك‌كننده استاندارد پاك شود.

.

پیشنهاد ویژه ما برای شما مسجدی عزیز:

همه‌ی ما روزهای خوش مدرسه و تحصیل را پای تخته‌سیاه گذرانده‌ایم، و با آن خاطرات بسیاری داریم. در حال حاضر تخته‌سفیدها جای تخته‌سیاه را گرفته‌اند. از طرفی امروز تخته‌سفیدها در ابعاد و رنگ‌های مختلفی به بازار آمده‌اند که سفید آن به دلیل کاربرد بالا، بیشتر معروف و مورد استفاده قرار گرفته است. تخته‌سبز رنگ(وایت‌برد) هم یکی ازیگر محصولات مشابه است که بعدها به بازار آمد. مطمئنا استفاده از آنها می‌تواند برای ما تداعی‌کننده همه آن خاطرات زیبا  باشد و بر جذابیت آموزش‌های مسجد بیافزاید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

ارتباط در ایتا

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از آیتم‌های دوست داشتنی ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم