برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

مدیریت فضاهای مسجدی با دوربین مداربسته

نوشته شده در تاریخ781 سال پیش
دوست داشتن0

.

چرا دوربین مداربسته؟

مسجد محل اجتماعات گسترده مردمی در مناسبت‌های مهم ملی-مذهبی است و از این رو برای مبزبان بسیار اهمیت دارد که بر این اجتماعات نظارت و کنترل کیفی داشته باشد. همچنین مساجد به دلیل اینکه جایگاه هدایای ارزشمند مردمی، وسایل قدیمی و وقفیات عموم هستند به نظارت و رسیدگی بیشتری جهت ادای امانت نیاز دارند. دوربین‌های مداربسته به دلیل امکان ثبت و ضبط متوالی تصاویر و ارسال آسان آن‌ها، می‌توانند بهترین وسیله برای کنترل کیفی شرایط عمومی فضا، نظارت و نگهبانی بر آن باشند.

.

نکات مهم در هنگام خرید

**اولین گام برای خرید دوربین مداربسته، توجه به کاربردی است که از دوربین انتظار داریم. دقت در کاربرد دوربین برای محیط، نوع دوربین را مشخص خواهد نمود:

*اگر کاربرد امنیتی دوربین مداربسته برای ما اهمیت دارد، استفاده از دوربین‌های نوع "دام" پیشنهاد می‌شود. چرا که این دوربین‌ها به خاطر رعایت زاویه دید، به خوبی می‌توانند امنیت فضا را پشتیبانی نمایند. علاوه بر آن، این دوربین‌هااز امکان ضبط تصویر در شب برخوردار هستند.

*اگر می‌خواهید فضای داخلی مسجد، همچون رواق‌ها، شبستان‌ها و کتابخانه مسجد را پوشش داده و مراقبت نمایید، از دوربین‌های نوع "باکس" استفاده نمایید که بدون کاور خارجی هستند و بیشتر برای فضای داخلی کاربرد دارند.

*در صورتی که نیاز دارید فضاهای غیرمسقف همچون محوطه مساجد و خیابان‌های مجاور مسجد را تحت پوشش قرار دهید، از دوربین‌های نوع "بولت" استفاده نمایید و هنگام خرید به نوع لنز آن دقت نمایید. نوع لنز در میزان فاصله ضبط تصاویر موثر خواهد بود.

*اگر قصد دارید بر اماکن مهمی به ویژه محل صندوق‌های نذورات و دفاتر اداری مسجد کنترل و نظارت داشته باشید می‌توانید از دوربین‌های نوع "مینیاتوری" استفاده کنید که به طور نامحسوس محیط را نگهبانی می‌کنند.

**توصیه می‌شود برای انتخاب دوربین مناسب، حتما از کاتالوگ‌های همراه با آنها استفاده کنید تا معرفی کامل و جامعی از انواع دوربین‌ها و کاربرد آنها در اختیار داشته باشید.

**در هنگام خرید به نوع لنز دوربین دقت نمایید و از ابتدا مشخص کنید که می‌خواهید دوربین تا چه میزان از فضا را برای شما تحت پوشش قرار دهد.

.

مزیت‌ها

1.استفاده از دوربین مداربسته و محتویات ارسالی آن در سنجش فضا و برنامه‌ریزی بهتر برای آینده موثر است.

2.مهمترین مزیت وجود دوربین‌های مداربسته در محیط، پیشگیری از جرائم و رفتارهای غیرایمن و کاهش آنهاست.

3.نوع بی‌سیم دوربین مداربسته به راحتی نصب شده و می‌تواند در هر مکانی ولو بدون سیم‌کشی هم استفاده شود.

4.دوربین‌های مداربسته لزوما با اینترنت و کامپیوتر کار نمی‌کنند بلکه علاوه بر آن قابلیت نصب به ویدئو و تلویزیون را هم دارا هستند.

5.دوربین‌های مداربسته از قابلیت استفاده به طور هم‌زمان چند دستگاه و با ساختار شبکه‌ای را برخوردار هستند.

6.در این دوربین‌ها امکان ضبط صدا نیز وجود دارد. چون به همراه تصویر، امکان ضبط صدا نیز فراهم است از این رو ترکیب صدا و تصویر و مشاهده وضعیت دقیق، شما را در مدیریت بهتر محیط یاری می‌نماید.

.

نگهداری و مراقبت

* در زمان نصب دوربین، همه موارد خاص از جمله محل نصب، تعداد دوربین، نوع کابل‌کشی و کیفیت تصویربرداری را با کارشناس نصب درمیان بگذارید.

* اگر دوربین مداربسته را برای محیط‌های غیرمسقف استفاده می‌کنید، دقت داشته باشید که از کاور فلزی یا شیشه‌ای برخوردار باشند تا اجسام خارجی یا رطوبت باران به آنها صدمه نزدند.

* برای اینکه کیفیت تصویربرداری دوربین بالا و مناسب باشد، نور محیط را به خوبی از ابتدا تامین و تنظیم نمایید چرا که نور پایین باعث بالا رفتن میزان نویز در تصویر خواهد شد.

* دوربین‌ نباید در مقابل نور شدید نصب شود، چرا که تصاویر ضبطی مخدوش شده و دارای نور بالا خواهند بود. از این رو تلاش کنید نور محیط از قسمت پشت دوربین تنظیم شده و یا پنجره‌های ساختمان دارای نورگیر باشند.

* برای اینکه دوربین‌ها تصاویری با کیفیت به شما تحویل دهند، هر چند ماه یک بار، شیشه و لنز آن‌ها را با دستمال مخصوص تمیز نمایید، تا گرد و غبار از روی لنز آنها رفع شود.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

ارتباط در ایتا

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از آیتم‌های دوست داشتنی ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم