برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

صندلی نماز یاریگر سالمندان در اقامه نماز

نوشته شده در تاریخ7 سال پیش
دوست داشتن0

چرا صندلی نماز؟

صندلی نماز، از جمله وسایلی است که به سالمندان کمک می‌نماید علی رغم مشکلات فیزیولوژیکی بسیاری که دارند؛ برنامه‌های عبادی خود را همپای دیگر نمازگزاران انجام بدهند و به راحتی نماز خود را در حالت نشسته یا ایستاده اقامه نمایند و از حضور طولانی مدت در دیگر برنامه‌های مسجد همچون ادعیه‌خوانی و سخنرانی خسته نشوند.

.

.

نکات مهم در هنگام خرید

** اولین نکته مهم که باید در هنگام خرید صندلی نماز به آن توجه داشته باشیم، بررسی استانداردهای ارگونومیک این وسیله است، بدین معنا که به لحاظ وضعیت جسمانی برای سالمندان در حالت استاندارد بوده و موجب مشکلات بیشتر برای آنها نگردد.

** دقت نماییم صندلی نماز از جنسی مرغوب و سبک تهیه شده باشد تا اولا به راحتی دچار شکستگی نشود و در ادامه بتوان آن را به آسانی به بخش‌های مختلف مسجد انتقال داده و جا‌به‌جا نمود.

** اگر برای مفروش کردن مسجد از سجاده‌فرش استفاده کرده‌اید، بهتر است در انتخاب صندلی نماز به رنگ‌بندی آنها دقت نمایید تا لوازم مسجد با فضای مسجد شما هم‌خوانی بیشتر داشته و محیط مسجد در نگاه نمازگزاران منظم و زیبا باشد.

.

.

مزیت‌ها

1. برخورداری از قابلیت ادای فریضه نماز به صورت نشسته و ایستاده

2. دارای جای مخصوص برای نگه داشتن کتب قرآن و ادعیه تا به راحتی در دسترس فرد سالمند باشد.

3. قابلیت حمل و نقل آسان در بخش‌های مختلف مسجد مثل شبستان و حسینیه‌ی مسجد

4. برخوداری از جامهری متحرک که موجب شده تا فرد سالمند بتواند به راحتی از روی صندلی خود جابه‌جا شده و رفت و آمد نماید.

5. برخورداری از قسمت پشتی و بالش که به استراحت کمر و نشیمن‌گاه فرد سالمند کمک می‌نماید و از خستگی او برای نشستن طولانی مدت روی صندلی می‌کاهد.

6. هدیه‌ای مناسب و کارآمد برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های مسجدی تا علاوه بر خرسندی آنها در استفاده از برنامه‌های مسجد، به تکریم جایگاه ایشان در بین جوانان کمک نماید.

.

.

نگه‌داری و مراقبت

* یک نکته مهم برای پیشگیری از استهلاک و فرسودگی صندلی نماز، قرار دادن آنها در یک جای ثابت در مسجد است به گونه‌ای که فرد سالمند دائما مجبور به جابه‌جایی آنها نباشد. جابه‌جایی زیاد وسیله می‌تواند موج استهلاک، ضربه‌دیدگی آن شود. بهترین مکان مسجد برای صندلی نماز می‌تواند ردیف کنار دیوار باشد.

* باید تلاش شود به طور دوره‌ای و منظم روکش‌ها و پشتی صندلی که معمولا از جنس چرم هستند تمیز و نظافت شوند تا در استفاده مداوم رنگ آنها تغییر نکند و سیاه نشود.

.

.

***  مطلب مرتبط :  ایده مربوط به این کالا را می‌توانید در باشگاه ایده‌پردازان مسجدی مشاهده بفرمایید.

.

.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

ارتباط در ایتا

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از آیتم‌های دوست داشتنی ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم