برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

تکریم قاریان قرآنی با کرسی تلاوت قرآن

نوشته شده در تاریخ6 سال پیش
دوست داشتن0

چرا کرسی تلاوت قرآن؟

یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) در امر تلاوت قرآن، برپایی محافل عمومی قرائت قرآن و استماع عموم مردم بوده است. یکی ازکشورهای اسلامی در زمینه ترویج قرآن و برگزاری مجالس قرآنی، کشور مصر بوده است. استفاده از کرسی‌های تلاوت قرآن و تکریم جایگاه قاریان که جذابیت ویژه‌ای برای این مجالس به همراه داشته است، ابتکار ویژه فعالان قرآنی این کشور بوده است.

استفاده از کرسی تلاوت قرآن، علاوه بر اینکه به تکریم جایگاه قاریان قرآن کمک می‌نماید، به دلیل جذابیت بالای خود، می‌تواند زمینه معرفی قاریان برتر به عنوان الگو به جوانان و نوجوانان باشد و آنها را به سمت مشارکت در فعالیت‌های قرآنی جلب نماید.

نکات مهم هنگام خرید

اولین نکته مهمی که هنگام سفارش محصول بایست درنظر بگیرید، این است که جایگاه تلاوت را برای چه مجلسی می‌خواهید خریداری نمایید. کرسی‌های تلاوت قرآن در انواع بزرگ، کوچک، تریبونی، سن‌دار، پشتی‌دار، ایستاده و نشسته و در دو جنس چوب و MDF طراحی شده‌اند.

در مراسمات و همایش‌ها بهتر است از جایگاه ایستاده تلاوت قرآن، مدل تریبونی استفاده شود که معمولا تنها در ابتدای برنامه، برای تلاوت آیاتی منتخب از آن استفاده می‌شود.در مدل تریبونی امکان تعبیه بلندگو و سیستم صوتی در پشت تریبون وجود دارد.

در صورتی که مسجد و موسسه شما میزبان برگزاری مجالس عمومی تلاوت قرآن با زمانبندی بیشتر از یک ساعت است بهتر است از کرسی تلاوت سکویی و سن‌دار استفاده شود که معمولا قاری قرآن به صورت نشسته داخل آن قرار می‌گیرد.

دقت نمایید که اگر مراسم مسجد تنها یک قاری قرآن دارد، می‌توانید از کرسی تریبونی استفاده نمایید، اما اگر مراسم توسط چند قاری قرآن اداره می‌شود بهتر است از نوع سکویی آن با ابعاد مناسب استفاده شود تا چند قاری بتوانند همزمان روی آن قرار بگیرند.

در صورتی که مایل به نمایش همزمان آیات قرآنی که قاریان تلاوت می‌کنند، به حاضرین مجلس هستید، بهتر است از کرسی سن‌دار مجهز به LED استفاده نمایید.

مزیت‌ها

تکریم و تعظیم جایگاه قاریان و حافظان قرآنی در بین عموم مردم و در کلیه مجالس و محافل مذهبی

ایجاد آراستگی و نظم در محافل عمومی تلاوت قرآن به واسطه شاخص‌سازی جایگاه قرائت قر آن

الگوسازی برای جوانان و نوجوانان و ترغیب ایشان برای مشارکت در فعالیت‌های قرآنی به دلیل تعظیم جایگاه قاری قرآن

امکان طراحی ویژه برای روی سکوی کرسی تلاوت قرآن؛ از نوع سن‌دار، که خود به آراستگی و فضاسازی مسجد و نمازخانه‌ها کمک می‌نماید.

امکان سفارش سکوی کوچک و بزرگ، بسته به سن مخاطبین مجلس قرآن، نوآموزان قرآنی و دیگر گروه‌های آموزشی مسجد.

امکان نورپردازی در جلوی جایگاه‌های سن‌دار که به آراستگی مجلس و برجستگی جایگاه قاری کمک می‌نماید.

برخوداری ازپشتی در بعضی کرسی‌های تلاوت امکان استراحت را برای قاریان بعد از اتمام تلاوت قرآن فراهم می‌سازد.

برخورداری از کاربری چند منظوره همچون ایراد سخنرانی، بیان اخبار قرآنی، تلاوت قرآن و تجلیل از مدعوین.

نگه‌داری و مراقبت

اگر می‌خواهید کرسی تلاوت قرآن مسجد دارای ماندگاری و استحکام بالا باشد، بهتر است از نوع MDF آن استفاده نمایید که در مقابل جنس چوبی از استحکام و شفافیت بالاتری برخوردار است.

کرسی تلاوت را در محل مناسبی از مسجد، نزدیک به محراب و منبر قرار دهید و از جانمایی آن در محل عبور کودکان و نزدیک به درب مسجد خودداری نمایید.

برای حفظ اهمیت و احترام جایگاه قرآنبه مخاطبین، بهتر است کاربرد آن را با نصب بنری در پشت کرسی تلاوت نشان دهید.

سعی کنید با انتقال سن ویژه مراسمات مسجد حول جایگاه قرآن، اهمیت و جایگاه فعالیت‌های قرآنی را در بین کلیه فعالیت‌های فرهنگی به نمایش بگذارید.

.
.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

ارتباط در ایتا

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از آیتم‌های دوست داشتنی ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم