برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

با گلاب مسجدی معطر و روح نواز داشته باشیم

نوشته شده در تاریخ7 سال پیش
دوست داشتن0

.

چرا گلاب؟

در طب اسلامی آمده گلاب عصاره‌ گیاهی برگرفته از گل سرخ می‌باشد که از طبیعت گرم برخوردار است و از این رو بسیار آرام‌بخش بوده و در رفع اضطراب و نگرانی موثر است و مقوی اعصاب به حساب می‌آید. در مراسم سوگواری اهل‌بیت(ع) که جان‌های مشتاق حضرات معصومین(ع)، در اندوه عسرت‌ها و ظلم‌های وارده از سوی خلفای جور بر اهل‌بیت(ع) و شهادت ایشان فرو می‌رود، استفاده از شمیم خوشبوی گلاب نه تنها جان آدمی را می‌نوازد، بلکه فضای اماکن مذهبی را نیز خوشبو و معطر می‌سازد.

.

طریقه استفاده

*برای معطر نمودن فضاها و اماکن مذهبی و محل اجتماعات، بایستی گلاب را در گلاب‌پاش‌های مخصوص آن استفاده کرد و یا از دستگاه عطرافشان استفاده نمود.

*در روایات آمده است نمازگزار باید بعد از انجام غسل و وضو به لباس و سجاده خود عطر زده و مهیای اقامه نماز گردد.

*در حالت شخصی بایستی عطر را بر گودی گردن و محل نبض‌دار بدن یا روی لباس استعمال نمود، اما در محل مسجد و حسینیه، عطر را باید بر سجاده فرش، دیوارها، پرده‌ها و کتیبه‌ها استفاده نمود تا عطر آن در فضا منتشر شود.

.

نکات مهم در هنگام خرید

1.اولین گام در خرید گلاب، تشخیص اصالت و طبیعی بودن این مایع خوشبوست.گلاب اصل و طبیعی معمولا شفاف، روشن و بدون رسوب است و معمولا بوی گل محمدی از آن برخاسته و از بوی ترشیدگی به دور است.

2.در شیوه سنتی، اگر گلاب را با روغن بادام یا زیتون ترکیب کرده و همچنان عطر و بوی گلاب قابل استشمام باشد، این امر نشان‌دهنده مرغوب بودن گلاب و کیفیت خوب آن است و اگر پس از ترکیب گلاب با یکی از این روغن‌ها، عطر و بوی گل سرخ استشمام نشود، این مسئله نشان‌دهنده نوع تقلبی و کم‌فایده بودن گلاب است.

.

مزیت‌ها

1.اولین مزیت گلاب؛ عطر خوش و روح‌نواز آن است که می‌تواند برای معطر نمودن فضاهای بزرگ از آن استفاده نمود.

2.عطر گلاب می‌تواند با استفاده از عطرافشان، هم برای اماکن مذهبی و محل اجتماعات؛ بویژه مساجد و تکایا مورد استفاده قرار گیرد و هم اینکه با استفاده از وسایل ویژه عطر، برای خود انسان، بویژه لباس نمازگزار و معطر نمودن وسایل نماز استفاده شود. هر ساله طی آیین‌هایی، مشاهده می‌شود که حرم شریف ائمه معصوم(ع) و خانه کعبه را با گلاب شستشو می‌دهند.

3.گلاب ماده‌ای آرام‌بخش است و می‌تواند غم‌زدا باشد که از این لحاظ برای استفاده در مراسمات و سوگواری‌ها مفید است. میزان اسانس گلاب در ماندگاری عطر آن در فضا موثر است.

4. بوییدن گلاب موجب آرامش، رفع اندوه و خستگی است، و استفاده از آن در غذاهای نذری، علاوه بر اینکه غذا را خوشبو می‌سازد، در شفای بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی موثر است.

.

نگهداری و مراقبت

1.برای نگهداری گلاب ابتدا لازم است آن را در ظرفی پاستوریزه، استریل و کاملا تمیز و پاکیزه بریزیم.

2.اگر گلاب خانگی نیست و شما آن را به شیوه صنعتی و آماده خریداری کرده‌اید، آن را در همان ظرف اولیه خودش استفاده و نگهداری نمایید.

3.گلاب بایستی در ظرف دربسته و در محیطی کاملا خنک و دور از تابش خورشید نگهداری شود تا خواص درمانی و طعم و عطر طبیعی آن محفوظ بماند.

3.محيط و تمامي وسايلي كه براي توليد گلاب به كار مي‌روند بايد استريل باشد. زيرا در غير اين صورت، قارچ و كپك مي‌تواند در آن رشد كرده و به اين ترتيب موجب كدورت گلاب و تجزيه مواد موثره آن شود. لذا ‌هنگام خريد گلاب به شفافيت آن توجه كنيد و محصولي را كه داراي تاريخ مصرف و كد بهداشتي است انتخاب نماييد.

4.از آنجا كه گلاب در اثر ماندگاري زياد، اثر خود را از دست مي‌دهد، نبايد آن را بيش از يك سال نگه داشت. گلاب را بايد در يخچال و ظروف شيشه‌اي رنگي نگهداري كنيد و اين را بدانيد كه اسانس گلاب نسبت به مواد تشكيل‌دهنده ظروف پلاستيكي، واكنش نشان داده و كيفيت خود را از دست مي‌دهد. لذا از نگهداري آن در اين نوع ظروف اجتناب كنيد.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

ارتباط در ایتا

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از آیتم‌های دوست داشتنی ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم