برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

تسلط و راحتی در برگزاری برنامه ها با میکروفون یقه ای

نوشته شده در تاریخ7 سال پیش
دوست داشتن0

.

چرا میکروفن یقه‌ای؟

مهم‌ترین مزیت میکروفن‌های یقه‌ای، در قابلیت حمل و اتصال آسان آنها برای استفاده‌کننده است. درمراسمات مذهبی این نوع وسیله می‌تواند به راحتی بر روی لباس ائمه جمعه و جماعات، مداحان و ذاکرین اهل‌بیت، همچنین مدعوین و واعظین نصب گردیده و در حین سخنرانی، مداحی و حتی آموزش به راحتی استفاده گردد.

.

نکات مهم در هنگام خرید

*اولین گام برای خرید میکروفن یقه‌ای توجه به این نکته است که این نوع صنعت، از دنیای گسترده‌ای برخوردار است، بنابراین لازم است ابتدا تصمیم بگیرید این نوع میکروفن را برای چه محیطی می‌خواهید به کار ببرید و چه کاربرد و عملکردی را از آن انتظار دارید.

*اگر برای شما کیفیت صدا، عدم تداخل صداهای محیطی، دامنه صدا و محدوده استفاده مهم است، باید به کیفیت تجهیزات جانبی این نوع وسایل دقت کنید. تجهیزات جانبی در برآورده ساختن این امور تاثیرگذاری بالایی دارند.

*میکروفن‌های دستی بی‌سیم برای اجرای زنده، مثلاً اجرای برنامه و نمایش که در آن میکروفن بین چند نفر دست به دست می‌شود مناسب است، اما میکروفن‌های یقه‌ای برای سخنرانی روی منبر، آموزش‌های تک نفره، حتی اقامه نماز جماعت توسط ائمه جماعات مناسب هستند.

.

مزیت‌ها

1.قابلیت حمل و اتصال آسان برای مجریان برنامه‌ها نسبت به میکروفن‌های باسیم که معمولاً دست و پاگیر هستند.

2.قابلیت استفاده در اماکن مختلف و همچنین در حال تحرک و رفت و آمد نسبت به میکروفن‌های باسیم که معمولاً مجریان را به توقف در یک مکان محدود می‌سازد.

3.مجریان و مربیان فرهنگی می‌توانند با وجود این میکروفن‌ها بر نحوه کار آموزشی خود تمرکز داشته و نسبت به مخاطب حرکاتی طبیعی، رسا، نزدیک به مخاطب و در عین حال حرفه‌ای داشته باشند.

4.برای میکروفن‌های یقه‌ای این امکان وجود دارد که در یک محیط از تعداد زیادی از آنها به طور همزمان استفاده شود، بدون اینکه تداخل صدا پیش بیاید.

5.برای ائمه جماعات استفاده از میکروفون‌های یقه‌ای باعث می‌شود تا علاوه بر اینکه به راحتی نماز را اقامه می‌کنند، صدای آنها به طور واضح برای مخاطب پخش گردد.

.

نگهداری و مراقبت

تنها چیزی که برای میکروفون بی سیم خطرناک است، ضربه است. میکروفون بی‌سیم به راحتی از بلندی قل می‌خورد و با سر به زمین می‌خورد. با این ضربه حتّی اگر کپسول میکروفون آسیب نبیند، اما مدار آن ثبات کاری خود را از دست خواهد داد.

شاید شما هم گاهی با این وضعیت مواجه شده باشید که میکروفون شما یک روز کارایی خوبی داشته باشد و روز دیگری اذیت بکند و خوب کار نکند. این بی‌ثباتی اگر به خاطر باتری میکروفون نباشد، حتماً به خاطر آسیب دیدن آن بر اثر ضربه است. این اشکال هم هیچ راه حلّ و جبرانی ندارد. پس خیلی مواظب باشید.

نکته دیگر اینکه بسته به نوع میکروفون شما، برعکس وصل کردن باتری هم می‌تواند خطرناک باشد. هر چند هنوز امکان آسیب دیدگی بر اساس نوع نصب میکروفن چندان ثابت نشده است.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

ارتباط در ایتا

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از آیتم‌های دوست داشتنی ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم